Kenapa Makan Kapsul Manjakani Kene Minum Air Banyak?


Ini adalah contoh soalan yg sering di tanya kepada saya apabila saya menyarankan utk mengambil air 2-3L sehari apabila mengamalkan KAPSUL MANJAKANI.

KAPSUL MANJAKANI juga merupakan supplemen tambahan berbentuk herba.apa sahaja suplemen yg kita ambil memerlukan air yg cukup utk badan menyerap nutrien yg di bekalkan melalui kapsul itu malah sistem badan tidak akan dapat menjalankan fungsinya jika kekurangan air.

Manjakani akan menjalankan proses detoks sebaik shj ia ertindak balas dgn sistem tubuh.Bagaimana proses detoks berlaku? toksin yg terkumpul akan bertukar menjadi bahan kumuh spt air kencing,najis & peluh.jadi apabila kekurangan air baha kumuh x dapat di keluarkan dari badan maka akan timbul gejala spt panas,jerawat,kejang & sebagainya.



Ada customer bagitau "saya dh biasa mkn jamu,mmg minum air byk" tapi 2-3hari kemudian dia komplen "sakit kepala,jerawat naik,rasa panas" apabila di selidiki air yg dikatakan "minum banyak" tu xsmpi 1L pon. dengan alasan nnt asyik ulang alik toilet.

Ada juga yang bertanya "kenapa tangan saya kecut2,peha npk kecut,kaki cramp" sekali lagi sy ajukan adakah anda minum air secukupnya.jawapan yg diterima kurang memuaskan kerana saya kira air yg diambil tidak menepati keperluan badannya.

Ada yg bertanya "dalam pantang mana boleh minum air byk2 nanti rahim kembang & berair" saya jawab TIDAK!! itu mitos yg tiada kajian saintifik mengenainya.badan kita mmg memerlukan 2L air sehari.kemudian dia tanya lagi "panas tak,nnt susu kering" saya jawab TIDAK!!! masalah susu kering terjadi ada kaitan dgn soalan sblmnya tadi bilamana sepanjang berpantang si ibu menghadkan pengambilan air (konnya hanya secawan shj) maka bendalir yg hilang dlm badan tidak dpt di ganti jadi bagaimana susu akan terhasil??  bukan kerana panas susu jadi kering tapi kerana kurangnya ilmu penyusuan,teknik supply & demand,kurang pengambilan air & makanan berkhasiat.

Masalah panas tidak akan timbul jika anda mengambil air yang cukup sepanjang hari.Air di perlukan utk nutrien diserap dengan pantas kedalam tubuh badan.Pastikan pengambilan air adalah di antara 2-3L setiap hari.

Popular Posts