SEMBOH nama di beri..Minyak Herba Tradisional Turun Temurun

SEMBOHAssalamualaikum..gaiss lama dah kak zun tak update blog ni kan! Harini kita nk perkenal kan produk ciptaan terbaru kami yg di olah dari resepi warisan Alam Melayu Tradisional,ia di formulasi kan khas dari santan kelapa Hijau yang kami tanak sehingga menjadi minyak. 

Haaa..korang tau kan taik minyak yg ohsem sedap tu? dah dpt minyak yg di kehendaki, "taik minyak" tu weolss makan la kan hehehe.ok berbalik kepada cerita asal. 

Minyak ni tak panas tau so semua lapisan umur boleh pakai.Tekstur minyak pon ringan sbb kita guna minyak kelapa.BUKAN MINYAK KELAPA SAWIT ye tuan puan... 

Di sebabkan minyak kelapa sifat "triglyceride" rendah maka minyak ni mudah meresap ke dalam kulit.so jgn risau badan berminyak-minyak bila pakai 

Setelah kita tanak minyak kelapa tersebut,kita ramu bersamu dengan akar kayu,herba dan rempah ratus terpilih lalu di masak selama 3 hari dengan suhu yg di tetapkan.

ok apa yg lebih menarik tentang pembuatan minyak ini,kami ada pantang larang (pemali),tertib tertentu ketika mengambil akar & herba tersebut; 

Pemali (Pantang Larang) Selain ramuan yang tepat, timbangan atau ukuran yang betul, proses pembuatan yang sistematis, kaedah rawatan yang khusus, dalam tempoh jangka waktu yang tepat, kemudian berdoa dan berserah kepada Allah SWT. 
📷 Ambil daun atau bunga yang menghadap ke matahari naik, iaitu yang menghadap ke arah timur. 
📷 Jangan diberi bertindih bayang, iaitu bahan yang akan diambil jangan terlindung oleh bayang sendiri. 
📷 Jangan bercakap ketika mengambil ramuan. 
📷 Ambil ramuan dengan menangkapnya dengan mulut, ertinya tidak dengan tangan. 
📷 Kait dengan serampang, tidak dengan “pengait” daripada buluh dan sebagainya. 

Sepanjang tempoh pembuatan minyak yg boleh dikira ambil masa sebulan atau lebih,dari bahan asas hingga ke ramuan yg dimasak kami sentiasa aluni ayat-ayat Al-Quran,zikir & sfiya' maka dengan itu JANGAN DI LANGKAH minyak ini.semoga dengan iringan Zikrullah tadi akan memberi keSEMBOHan untuk si pemakai,InsyaAllah.. 

SEMBOH di beri nama..apa FAKTA MENARIK tentang minyak ni? 

* SEMBOH di formulasi khas untuk melancarkan peredaran darah,maka dengan itu ia amat lah sesuai untuk di sapu sebagai terapi bagi pesakit stroke & lumpuh.sewaktu minyak ini disapu,pesakit akan merasa bahang atau meruap ini adalah kerana tindak balas darah yang melalui pembuluh darah dengan lancar.sensasi panas itu akan hilang selepas seminit dua.sapu 2-3x sehari bagi pesakit stroke 
* SEMBOH juga merawat kecedaraan otot,jadi bagi penggemar sukan,boleh sapu SEMBOH sebelum memulakan aktiviti bersukan kerana ia akan mengurangkan masalah kejang otot atau tisu otot koyak & sebagainya. 
* SEMBOH juga amat sesuai di gunakan bagi mereka yg alami SINDROM CARPAL TUNNEL atau kebas kaki & tangan.kerana ia melancarkan peredaran darah & merawat masalah urat. 

kite selitkan sedikit infografik berkaitan SEMBOH tapi sebelum tu..jangan lupa dapatkan SEMBOH sementara harga promosi hanya RM40 sahaja!!!

* SELATAN *
Tangkak - 0127660125
Nuraine Suhaime
Segamat - 0127298386
Nur Sa'adah
Kulai - 0132525818
Mohammad Syafiq Mohd Sani
Melaka - 0183187836
Hikmah Abdullah
Runner selatan - 0178255283
Eryn Rahman
* KL/SELANGOR *
Kajang - 0197517782
Wanda Nia
Subang - 0176916977
Maira Liyasyamel
Setapak/w.maju - 0133619872
Thoiebah Mukhtar
Jinjang - 0193153952
Manja Suri Homespa
Abdul Khalil
Sg.Besar - 0132725623
Asiah Asmuni
Rawang - 01123295248 Akmar

   

 









        Proses memasak ramuan SEMBOH










 










       


Popular Posts